Yaptığım oyundan nasıl gelir sağlarım

Yaptığım oyundan nasıl gelir sağlarım

Oyun geliştirmeye başlamadan önce herkesin merak ettiği ilk konulardan biri para kazanmaktır. Tabi ki vermiş olduğumuz emeğin karşılığını almak istememiz çok normaldir. Ancak oyun dünyası çok fazla rekabet barındırmaktadır. Bu pastadan pay alabilmemiz için doğru hamleler yapmamız gerekir.

İnsanların yaptıkları en büyük hata, oyunu reklamlara boğmaktır. Hepimiz yaşamışızdır, çok fazla reklam barındıran reklamlardan oyun oynanamaz hale gelmektedir. Oyun ne kadar kalitei olursa olsun oyuncu bu durumdan sıkılır. Bazıları hemen oyunu siler bazıları ise internetini kapatarak oyunu oynamaya devam eder. Aslında planlamamızı doğru yapabilirsek bu tarz durumlara hiç gerek kalmaz. Gelir modellerini aşağıda listeliyorum ve hepsini tek tek inceliyor olacağız.

Oyun için reklam ekleyerek gelir elde etmek

Oyun içi satın alma ile gelir elde etmek

Abonelik sistemi ile gelir elde etmek

Ücretli oyun satarak gelir elde etmek

Sponsorluk ile gelir elde etmek

Oyun için reklam ekleyerek gelir elde etmek

Oyunlarımıza reklam ekleyebilmemiz için reklam firması kullanmamız gerekir. Bunlardan en popüler olanı Admob'tur. Admob ve unity ads reklam firmalarını kullanabilirsin. Ekleyebileceğimiz çeşitli formatlarda reklam modelleri ve her reklam modelinin kendine özgü getirisi vardır. En çok sorulan ve merak edilen konulardan biri reklam gelirleri ne kadardır. Buna cevap vermek çok zordur çünkü bu tamamen değişkendir. En yaygın kullanılan reklam modelleri Banner reklam, Geçiş reklamı, Ödüllü reklam üç reklam modelide tür olarak birbirlerinden farklı oldukları için getirileride farklıdır.

Banner reklam; oyun ekranında istediğimiz yere konumlandırabildiğimiz ve sürekli ekranda var olan reklam modelidir. Gösterim ve tıklama başına getiri sağlar, bu getiriler oyuncunun bulunduğu ülkeye, reklam verenin ödediği paraya göre değişir. Tıklama başına 0.10 krş'ta verebilir 1 TL'de verebilir.

Geçiş reklam; genelde oyunların sahne geçişlerine konumlandırılır. Tam ekran olarak görüntülenir ve belirli bir saniye sonra kapatılmasına izin verilir. Bu reklam modeli hem daha büyük göründüğü için hemde oyuncunun reklamdan başka bir şey görememesinden ötürü daha değerlidir. Bu reklam modelinin getiri durumuda yukarıda bahsetmiş olduğum kriterlere göre değişkenlik gösterir.

Ödüllü reklam; oyunlarda ekstra can ,ekstra altın gibi teklifler sunduğumuz ve oyuncunun izledikten sonra oyunumuza ait bir item kazandığı reklam modelidir. Bu reklamı kullanıcı kendi istediği ile izlediği için bu en değerlisidir ve 30 saniye boyunca reklamı kapatmaz yani reklamı sonuna kadar izlemek zorundadır. O sebeple bu reklam modelinin minimum getirisi diğer reklam modellerine göre daha fazladır. Bu reklam modellerinin hepsinin nasıl entegre edildiğini ve nasıl çalıştırıldığını unity eğitimlerimde anlattım.

Oyun içi satın alma ile gelir elde etmek

Oyunumuza ait objeleri veya özellikleri marketimizde satabilmemizi sağlar. Direkt getiri sağladığı için en garanti olan ve en fazla getiriyi sağlayan modeldir. Tabi oyuncunun bunu yapabilmesi için oyunu sürekli oynuyor ve seviyor olması gerekir. Rekabetçi olmayan veya sıradan olan oyunlarda oyun için satın alma pek olmamaktadır. Ülkemiz şartlarında oyun için satın alma değerleri çok düşüktür. Oyun için satın almayı genelde yabancı ülkelerdeki oyuncular yapmaktadır. O sebeple oyunu her zaman evrensel düşünmek ve ona göre oluşturmak gerekir. Oyun içi satın alma işlemlerinin nasıl entegre edildiğini unity eğitimlerimde anlattım.

Abonelik sistemi ile gelir elde etmek

Oyunumuzda, oyuncu ayrımı var ise yani normal oyuncular abone oyuncular gibi bir ayrım var ise bu abonelik sistemini kullanabiliriz. Biraz daha açmak gerekirse, oyunumuza 2 level olsun. 1.level normal üyelere ait olmuş olsun 2.level ise abone olan oyuncularımıza ait olsun ve 2.level'de tabi ki abone olunabilmesi için cazip fırsatlar, ekstra altınlar veya oyundaki farklı özellikler açık olsun. İşte abone olarak bu ayrıcalıklardan yaranlanamak isteyen oyuncuları abone yaparak gelir elde edilebilmektedir. Abonelik sistemi oyun için satın alma gibi değildir, oyun içi satın alma tek seferliktir yani satın alınır ve biter. Ancak abonelik aylıktır, her ay belirlenen tutar ödenir ve oyuncu istediği zaman abonelikten ayrılabilir. Abonelik sistemi sürekli gelir demektir. Tabi oyuncuların abone olabilecekleri kalitede bir oyun yapmak şarttır.

Ücretli oyun satarak gelir elde etmek

Geliştirdiğimiz oyunlarımızı ücretli ve ücretsiz yayınlama hakkına sahibiz. Ücretsiz oyun yayınlıyorsak yukarıda saydığım yöntemleri kullanarak gelir elde etmeye çalışabiliriz. Ücretli bir oyun yayınladıysak zaten oyuncular ücret ödeyerek oyunu aldıkları için reklam yerleşimi yapılmaz. Aslında bu hakkıda satın almış gibi olurlar, tabi abonelik ve oyun için satın almaları ücretli oyunlarda da uygulayabilirsin ancak reklam yerleşimi yapılmaz. Ücretli oyun satılabilmesi için cazip ve kaliteli bir oyun ortaya koymak gerekir. İnsanlar öylesine yapılmış oyunlara para vermezler. Ücretli oyun satarak ve iyi rakamlara ulaşarak güzel bir gelir elde edilebilir. Mobil oyun piyasasında 2 TL'ye satılan oyunda vardır 20 TL'ye satılan oyunda vardır. Yani bu fiyat belirleme tamamen sana kalmıştır. Tabi plaftomun pc ise oyun fiyatlarını daha yüksek tutabilirsin. Satılabilen ücretli bir pc oyunu yapmak içinde ciddi bir zaman ve ekip gerekmektedir.

Sponsorluk ile gelir elde etmek

Bu model Türkiye şartlarında biraz zor ama yine de anlatmak istedim. Bu modelde şöyle bir işleyiş var. Oyunu belirli bir seviyeye getirdikten sonra demosunu çeşitli yatırımcılara sunarak destek ve sponsorluk talep edebilirsin. Oyununu severler ve inanırlarsa sponsor olabilirler ve bu şekilde hem oyun için bir kaynak oluşturmuş olursun hemde gelir sağlamış olursun. Tabi Türkiye'de zor diye başladım ancak bunu bizim ülkemizde başaranlar vardır, yani imkansız değildir.