C# Enum Kullanımı

Enum’lar inspector bölümünde bize çoktan seçmeli bir yapı, menü sunarak güzel bir esneklik sağlamaktadır. Oyun geliştirme aşamasında sıkça kullanılan, güzel bir yöntemdir.

Enumlar Class dışına böyle tanımlanabilir.

Sonrasında Ana Script içerisinde kullanabilmek için tanımlıyoruz.

Sonra oyun başlamadan önce varsayılan bir değer atıyoruz. Varsayılan değer verilmez ise 1. seçenek seçili olacaktır.

Enum menümüzde hangi seçeneğin seçili olduğunu kontrol ederek işlem yapıyoruz .Burada diğer seçenekler içinde İf bloğu kullanabilirsiniz.

İf bloklarına alternatif olarak Switch ile de kontrol sağlanabilir.

Burada sorgulamayı Start fonksiyonu içerisinde yaptık. İsterseniz sorgulamayı bir butona bağlayarak ta canlı olarak kontrol edebilirsiniz.

Bu şekilde, değer değiştirdikçe anlık kontrol yapabiliyoruz. Bu yöntem projelerde çok işinize yarayacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir